Pages

None of Your Concern - Jhené Aiko

Sekali pernah dikhianati pasti akan muncul trauma dikhianati lagi dari orang baru sekalipun. Kalau sudah move on, tehaskan hati untuk tidak kepo apapun lagi tentang mantan meski seringnya menggoda sekali untuk tetao tahu kabarnya.

[Intro: Jhené Aiko]
Oh yeah, oh yeah
Oh, yeah

[Verse 1: Jhené Aiko]
I've been contemplatin', meditatin'
Should've waited, should've never dated
You seem irritated, baby, why you never say it?
Isn't this worth saving?
I can feel you fading off
We’re not gonna make it long
Guess you cannot take it
Guess it's worth sayin'

Aku sudah merenungkan hal ini sekian lama. Bahkan berdiam diri khusus untuk memikirkannua. Aku harus menunggu, tak boleh berkencan. Kamu kok kelihatan terluka sih, Yank, kenapa? Apakah semua ini layak untuk dijalani? Karena kulihat kau semakin memudar. Kita tidak akan lama kok. Kupikir sepertinya kau sudah tak tahan, jadi layaklah untuk disampaikan.

[Chorus: Jhené Aiko]
It's none of your concern anymore
None of your concern
Is it even worth it at all?
Is it even worth it?
Is it gonna work anymore?
Is it gonna work?
Am I being heard anymore?
Am I being heard? Nah, yeah

Ini bukan lagi menjadi urusanmu. Apakah masih layak? Apakah masih akan berhasil? Apakah aku masih akan didengarkan?

[Verse 2: Jhené Aiko]
I've been hearin' things and seeing things and so it seems you movin' on from me
Caught you on the scene with little miss thing, and trust me she really don't want beef
That's besides the point, I'm disappointed as a homie, what is it you see?
I want better for you movin' forward, what's better for you than me?

Telah kulihat banyak hal, telah kudengar pula rupa-rupa suara. Sepertinya kau telah melepaskan hati dariku. Aku melihatmu sedang dengan yang lain. Percayalah kepadaku ia tidak ingin kemewahan darimu. Intinya adalah, kita kesampingkan dulu masalah pengkhianatan itu. Aku sudah terlanjur sakit hati karena sebagai tempatmu bersandar, aku begitu saja kau singkirkan. Apa sih yang kau lihat? Bukankah tak ada yang lebih mengertimu selain diriku?

Chorus: Jhené Aiko & Ty Dolla $ign]
Guess that's none of my concern anymore
None of my concern (It ain't worth anymore)
It ain't even worth it no more
It ain't even worth it (It ain't worth it)
It don't even hurt anymore
It don't even hurt (It don't, don't hurt)
It ain't gonna work anymore
It ain't gonna work, yeah

Yang menimpamu sekarang bukanlah menjadi urusanku lagi. Kau tak cukup berharga untuk kuurusi. Aku kini sudah tak terluka lagi. Caramu tak kan berhasil untuk menggoyahkanku.

[Verse 3: Jhené Aiko]
You've been hearin' things and seeing things and so it seems I'm movin' on my own
The audacity to question me, like you ain't leave me out here on my own
I was traumatized and suicidal, I'm sick and tired, I am not to blame
Once I felt a way but not today, I'm not afraid, now I can say
Get your bitch ass off of my phone, please leave me alone
I am not your girl anymore, you need to watch your tone
Don't worry about who it is I'm fuckin' or who I am lovin', just know that it is not you
This isn't up for discussion, I wish you good luck, man
When it comes to you

Kau sudah mendengar banyak hal dan melihat segalanya. Kau tahu kan aku sudah berpindah hati darimu? Lancang sekali jika kau menanyakan alasanku karena kau bahkan pernah meninggalkanku sendirian dulu. Aku kesakitan, trauma, lelah, bahkan hampir bunuh diri. Jadi aku tidak terima kalau disalahkan. Dulu aku mungkin akan menanggapimu, tapi tidak lagi sekarang ini. Bilang pada selingkuhanmu itu, jangan pernah lagi menggangguku. Aku bukan lagi kekasihmu, jadi jaga bicaramu. Jangsn pedulikan aku pacaran dengan siapa karena itu bukanlah urusanmu. Aku tak mau membahas hal semacam ini. Hadapilah ketika luka itu mendatangimu.

[Chorus: Jhené Aiko & Ty Dolla $ign]
It's none of my concern anymore
None of my concern (Anymore, anymore)
I know that I'm deserving of more
I know what I deserve (Anymore, anymore)
Not scared to be alone anymore
Not scared to be alone (Anymore, no, no)
It don't even hurt anymore
It don't even hurt

Masalahmu bukanlah menjadi urusanku lagi. Aku berhak hidup lebih baik setelah kepergianmu. Aku sudah tak takut kesepian sekarang. Tanpamu sudah tak lagi menyakitkan.

Break: Jhené Aiko & Ty Dolla $ign]
You've been on some bullshit

Kalau kau sekarang berkubang masalah, hadapilah!

[Verse 4: Big Sean, Ty Dolla $ign, Both]
Ha, ha, ha, ha
Yeah
You know I had these issues when you met me (Ooh yeah)
Results of those past damages that I haven’t dealt with
And I only want the best for you, movin' forward but you backtracking with niggas that ain't shit for you don't belong around your aura
You know there's not a day in these modern times
You haven't crossed my mind, we both crossed the line
Seems like I needed you more than I needed myself
Just like I always felt like cheatin' on you would be cheatin' myself
To me, that's just some dumb shit for you to say we done with
Tryna speak your heart, tryna make your mark
Then go deeper and make a scar
But every time I lay down I think about you naked
And if you find my replacement, how could you?
I made you cum nine times in one day
Your two lips should come in a vase, you rode my face
I realize you look as good as you taste, hmm (Yeah)
Fingers all in your mouth, I’m grabbin' you up and dickin’ you down
I'm grabbin' your waist, your room is my only escape, I guess that's none of your concern

Jawaban cowoknya:
Pertama kenal dirimu, aku sudah tahu masa lalu yang kau hadapi. Kau pernah trauma ditinggalkan, jafi aku mungkin tak kan melakukannya padamu. Aku hanya ingin yang terbaik untukmu meski aku tahu kau berkencan dengan benerapa orang di belakangku. Padahal aku membutuhkanmu lebih dari diriku sendiri. Mengkhianatimu berarti aku melukai diriku sendiri. Setiap kali aku berbaring, yang kubayangkan adalah dirimu (sensor ya, isinya urusan per-ranjang-an semua). Kalau kau begitu mudahnya lepas diri dariku dan mencari oenggantiku, apakah 'kebahagiaan' itu tak pernah menjadi urusanmu?

No comments:

Post a Comment