Pages

Bad – Wale feat Rihanna

 
Wadaw, panjang sekali liriknya. Satu hal yang kutangkap dari lagu sepanjang ini adalah: gadis baik-baik itu membosankan. Gadis tidak baik itu memang tidak baik, tapi menyenangkan. Benarkah?

Heard about you
You heard about me?
Get it
What
Cause I had some issues
What
Back at ya
Bad girl

Aku sudah memdengar banyak hal tentangmu lho. Dengar apa? Kau tahu lah. Apa sih? Ada deh, berita bagus pokoknya. Kasih tahu dong. Cari tahu sendiri aja. Apa sih? Rahasiamu, gadis urakan. Oh, itu, bisa kujelaskan kok.

[Rihanna]
Is it bad that I never made love, no I never did it
But I sure know how to f**k
I'll be your bad girl, I'll prove it to you
I can't promise that I'll be good to you
Cause I had some issues, I won't commit
No, not having it
But at least I can admit that I'll be bad noo to you (to you)
Yeah, I'll be good in bed, but I'll be bad to you
Bad that I never made love, no I never did it
But I sure know how to f**k

Memangnya kenapa kalau aku gadis urakan? Oh, kau mendengar tentang gossip itu ya? Kalau aku tak pernah berc***a? memangnya kenapa? Aku memang belum pernah, tapi bukan berarti aku tak tahu caranya. Aku akan jadi gadis liar hanya untukmu. Tenang, akan kubuktikan. Aku tak janji bisa baik hati padamu, tapi aku akan melayanimu dengan sangat baik. Aku akan menjadi hebat diranjang, meskipun belum pernah kulakukan.

[Wale & Rihanna]
Hold up
Bad girls ain't no good
And the good girls ain't no fun
Look (And the bad girls want a real nigga)
Yeah, cause real niggas just want
So it seems that we caught up in the wrong thing
Got a thing for a queen who don't wanna leave
You got a (Thing for a king, but you ain't a king)
Seems like the ones who wrong never got a ring
And I can see that you're (venom to you)
In the literal sense, I mean the physical sense
I mean the, oops, wait, let me give me a second
I need a minute to vent
I'm only telling you that
I heard you (Bad girl)
And I'm tellin' you I could believe that
Not the type of fella to yell or be gettin' jealous
But we talkin' 'bout game, Wale got the league pass
We at that bed, floor, couch, hold up
Loud pack boy, roll up
You know what's up? (Wassup?)
Forget it
Cause you know the bad girls always unapologetic

Tunggu dulu. Menjadi gadis nakal itu bukanlah hal yang baik, tapi gadis baik-baik memang biasanya tidak menyenangkan. Kalau kau memang jatuh cinta padaku, si negro yang sederhana ini, baiklah, lakukan yang terbaik untukku. Tunggu dulu, jangan tergesa-gesa sampai urusan ranjang begitu, aku butuh udara segar. Aku mendengarmu, gadis nakal, kau sudah cukup menggodaku. Aku tahu kau akan sangat menyenangkan untukku. Kau bukanlah gadis manis yang akan berteriak-teriak karena cemburu. Kita akan berain bersama sepuasnya, seperti yang kumau. Satu hal yang kutakuti darimu, gadis sepertimu biasanya tidak pemaaf.

[Rihanna]
Is it bad that I never made love, no I never did it
But I sure know how to f**k
I'll be your bad girl, I'll prove it to you
I can't promise that I'll be good to you
Cause I had some issues, I won't commit
No, not having it
But at least I can admit that I'll be bad not to you (to you)
Yeah, I'll be good in bed, but I'll be bad to you

Ya, tentu saja. Sudah kubilang kan? Aku akan melayanimu dengan sangat baik, tapi aku tidak akan pernah berbaik hati padamu.

[Wale & Rihanna]
She hurt feelings, she ain't wrong
She work hard, she play harder
Got a smart mouth, like a speed flash
She don't catch feelings
She too busy catching G5
She no saint, 'cept samurai
Gon blaze up, take the wheel Jah
And Rihanna got these women in they Rivers Island
I'm just tryin' to take a dip ya
Never did terrible bullshit ya
Enough with concerns, she try and live it up
No more sucker for love
She probably duck it because
You try to follow your gut feeling you get lost
(Cause I've had some issues) Yeah and I noticed it
You got the coldest corazon, but warmer skin
You froze with it
You try and play Sub Zero I be Scorpion
Get over here today
Smellin' like Jean Paul, got the ye
Got about three friends, she don't even tweet them
Ain't no IG, but she follow K
And we at that bed, floor, couch, hold up
(Loud pack boy, roll up)
You know what's up? (Wassup?)
Forget it
Cause you know the bad girls always unapologetic

Jangan dimasukkan dalam hati. Kau  kan gampang terluka, meskipun kau baik-baik saja. Bukkah mulutmu setajam silet? Kau biasanya cerdas berbicara dan banyak komentar. Aku yakin kau akan bersedia melakukan apapun asal ada imbalannya. Kau gadis nakal, gadis nakal yang menyenangkan. Tak apa, kita kan hanya saling memanfaatkan. Kau beri apa yang kubutuhkan, kuberikan yang kau minta. Tak ada hati yang bicara. Aku tak kan lagi bertanya-tanya, tentangmu atau apapun. Titik.

[Rihanna]
Is it bad that I never made love, no I never did it
But I sure know how to f**k
I'll be your bad girl, I'll prove it to you
I can't promise that I'll be good to you
Cause I had some issues, I won't commit
No, not having it
But at least I can admit that I'll be bad noo to you (to you)
Yeah, I'll be good in bed, but I'll be bad to you

Jadi, tak apa kan jika aku belum pernah melakukannya? Karena aku janji padamu, aku akan memberikan pelayanan yang terbaik untukmu. Aku akan jadi gadis liar, gadis nakal, tapi tak kan pernah kuberikan hatiku kepadamu.

No comments:

Post a Comment